top of page

Vilkår og betingelser

 

 

1. Pris på produkter

 

Prisen på den enkelte vare vil være at se på ordreoversigten, på det enkelte produkts side eller i indkøbskurven.

•      Prisen på et produkt på Fikstura.dk og i Fiksturas værksted afviger ikke fra hinanden.

•      Prisen på et produkt er inklusiv moms og afgifter.

•      Prisen på et produkt inkluderer ikke fragtomkostninger. 

•      Alle priser er aktuelle lige nu og bliver opdateret løbende.

•      Det er den gældende dagspris på produktet, du skal betale.

 

2. Betaling

​

I indkøbskurven vil du se den totale pris for dit køb. Dette er inklusiv moms og fragtomkostninger. 

 

Du kan bruge følgende betalingsløsninger på Fikstura.dk:

 

Bank overførsel forud for afsendelse til reg. nr. 9354 kontonummer 0000378978 med angivelse af ordrenummer.

 

Mobilepay ved afhentning på vores værksteds adresse.

 

3. Ordrebekræftelse

 

Når du har gennemført din ordre, vil du modtage en e-mail med en ordrebekræftelse. Ordrebekræftelsen indeholder oplysninger om:

•      Din ordre

•      Leveringsadresse

•      Betalingsmetode

•      Ønsket leveringsdag

•      Pris

•      Kontaktinformation 

•      Information om vores Returpolitik, samt om din ret til kundebeskyttelse

Du kan annullere din ordre frem til den dag, hvor vi afsender den fra vores lager.

Købet vil først være bindende, når vi afsender din ordre. Når ordren er afsendt, er det ikke længere muligt at annullere ordren (dog kan du annullere en ordre, som beskrevet i vores Returpolitik).

 

 

4. Faktura

 

Når din ordre afsendes, vil du modtage en e-mail med din faktura. Fakturaen vil indeholde informationer om:

•      Din ordre

•      Leveringsadresse

•      Betalingsmetode

•      Leveringsdato

•      Pris

•      Kontaktinformation

•      Information om vores Returpolitik, samt om din ret til kundebeskyttelse

 

5. Afhentning og levering

 

Vi tilbyder forskellige leveringsmetoder:

a. Afhentning på Fiksturas værkstedsadresse efter aftale – gratis

2. Levering til adresse eller pakkeshop - fra 29 kr. 

Vi leverer til hele det danske fastland.

Til øer, der er forbundet til fastlandet med bro, har vi normal levering.

Til øer incl. Grønland og Færøerne, der ikke er brofaste og hvor der ikke kan leveres til pakkeshop aftales leveringsmåde og pris særskilt.

 

PAKKEPOST (MINDRE PARTIER):

Pakkepost bliver som standard leveret inden for 1 arbejdsdag til din valgte leveringsadresse.

 

Du kan vælge imellem følgende:

 

Levering til PostNord pakkeShop (fra 35 kr.)

Du kan få pakken leveret til en PostNord pakkeShop nær dig. Du vælger selv, hvilken PostNord PakkeShop, du ønsker, når ordren gennemføres. Du vil modtage en e-mail/sms, når din pakke er klar til afhentning.

 

Levering med PostNord til din bopæl/Erhvervsadresse (fra 50 kr.)

Normal pakkepost til din valgte leveringsadresse. Hvis du ikke har mulighed for at være hjemme på leveringsdagen, kan du vælge Flexlevering. Her giver du os tilladelse til at stille din ordre på et særligt angivet sted på din ejendom. Flexlevering koster ikke ekstra. Flexlevering er på eget ansvar.

 

Ved postpakker (mindre pakker) er det ikke muligt at ændre leveringsdatoen eller vælge et tidsinterval for levering.

 

Information om levering

 

Fra du opretter din ordre til leveringen finder sted, kan du forvente følgende informationer:

 

Når din ordre er pakket og afsendt fra vores lager, vil du modtage en e-mail med bekræftelse af, at din ordre er afsendt, samt din faktura og Track-and-trace detaljer.

Når din ordre er ankommet til distributionscentret hos transportøren, vil du modtage en SMS og e-mail med bekræftelse af hvornår leveringen vil finde sted.

Vi holder dig opdateret om eventuelle leveringsændringer.

På dagen for levering vil transportøren bekræfte, at ordren er på vej.

 

LEVERING MED FRAGTFIRMA (STORE PARTIER) FRA 400 KR.:

 

Vores fragtfirma leverer store pakker til din leveringsadresse normalt inden for 5 arbejdsdage.

 

Når din ordre er pakket og afsendt fra vores lager, vil du modtage en e-mail, der bekræfter, at ordren er afsendt. Din faktura vil være vedhæftet.

Vi vil holde dig opdateret angående eventuelle ændringer i leveringen.

 

NÅR DU MODTAGER DIN ORDRE

 

Når du modtager din ordre, beder vi dig venligst kontrollere:

Om pakkerne/emballagen har åbenlyse skader.

Har pakkerne åbenlyse skader bedes du tage billeder deraf hvor tid og sted fremgår.

 

BESKADIGEDE VARER

Hvis en eller flere pakker virker beskadiget, anbefaler vi, at du:

Nægter modtagelse af leveringen og underskriver fragtbrevet med “Nægtet modtagelse grundet skade”

 

eller

 

Accepterer leveringen, og gør fragtmanden opmærksom på dette, samt underskriver fragtbrevet med ”Skadet”

 

eller

 

Eller Tager et billede af emballagen, inden du pakker varen ud.

På denne måde kan vi identificere årsagen til skaden og forhindre lignende tilfælde i fremtiden.

 

I alle tilfælde bedes du kontakte Fikstura med det samme og fortælle om problemet.

 

6. Returpolitik

 

Varer kan returneres indenfor 14 dage efter køb. Varerne skal være ubeskadiget ved vores modtagelse. Køber betaler retur fragten.

 

Annulering af ordre:

Fra afsendelse af tracking nummer eller anden besked om at varen er afsendt, vil det ikke længere være muligt at annullere ordren.

 

Ved returnering indenfor 14. dage, venligst udfyld nedenstående denne formular og tryk ”Send”

 

https://www.privat.fikstura.dk/reklamation

 

7. Reklamation

 

Vi tilbyder 2 års reklamationsret på alle varer fra modtagelsen såfremt.

 

Produktet har en kvalitetsbetinget defekt?

Der er mangler i din ordre?

Ordren har været udsat for skade under transport?

Andre reklamations-relaterede problemer?

 

Vedhæft gerne et billede af skaden. Dette vil forkorte behandlingstiden.

 

Bemærk venligst at du skal klage inden for rimelig tid over manglende pakker eller dele. Fikstura opfordrer alle kunder til at gennemgå den samlede ordre ved modtagelsen.

 

Hvis Fikstura godkender reklamationen, vil vi tilbyde dig en prisreduktion eller ombytning af produktet.

Hvis du ønsker at klage over dit køb, bedes du rette henvendelse til os pr. telefon eller e-mail.

 

Du kan også klage over en vare eller tjenesteydelse til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

 

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ODR, hvis du vil klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med en bopæl i et andet EU-land end Danmark. Hvis du klager, skal du angive vores e-mailadresse: ”netbutik@fikstura.dk”.

 

 

7. Privatlivspolitik

 

Det er vigtigt for os, at du føler dig tryg ved at handle på Fikstura.dk. Fikstura er dataansvarlig og lever op til alle regler i European General Data Protection Regulation 2018.

 

De persondata, som vi indsamler, opbevares af Fikstura i Danmark og kan tilgås af Fikstura enheder over hele verden. De opbevares sikkert hos vores hosting-partnere.

 

Du kan til enhver tid:

 

Indgive en klage til en tilsynsmyndighed (f.eks. Datatilsynet)

Anmode om adgang til og berigtigelse eller sletning af personoplysningerne

Begrænse eller modsætte dig behandling af personoplysninger

Anmode om dataoverførbarhed, hvis det er relevant

Du kan få yderligere oplysninger om de persondata, som Fikstura kan opbevare og behandle, ved at kontakte Fikstura Kundeservice.

 

Hos Fikstura er vi forpligtet til at overholde gældende regler og love for god markedsføring. Hvis du har accepteret nogen af de nedenstående tjenester, forbeholder vi os retten til at sende dig opdateringer af vores Vilkår og betingelser, uanset om du har trukket dit samtykke tilbage eller ej. Vi sender dig ikke nogen anden form for information.

 

INDSAMLING OG BEHANDLING AF PERSONDATA

Fikstura kan indsamler persondata:

 

når du besøger og handler på fikstura.dk

over telefonen og på vores lager

når du deltager i undersøgelser, konkurrencer eller kampagner

når du kontakter vores kundeservice i lager, online eller på telefon

når du opretter en konto på fikstura.dk

når du skriver en anmeldelse af vores varer

 

HVILKEN TYPE INFORMATION INDSAMLER FIKSTURA?

Med henblik på online handel og kundetilfredshed, målrettet online markedsføring, forbedringer af vores produkter og services, administrative og interne formål, kan Fikstura, CVR: 38324489 indsamle og behandle følgende persondata om dig:

 

dit fulde navn

din adresse

dit mobiltelefonnummer

din e-mailadresse

IP-adresse, hvor du handler fra

virksomhed

Al persondata bliver behandlet fortroligt. Den juridiske basis for behandlingen af dine persondata er følgende:

 

Indsamling er nødvendig for at leve op til en kontrakt, i hvilken dataindehaveren tager del (f.eks. handel på fikstura.dk)

Behandling er nødvendig for at leve op til juridiske forpligtelser (f.eks. at leve op til bogføringsloven)

Behandling er nødvendig med henblik på fiksturas legitime interesser (f.eks. interne forretningsformål som forbedring af vores hjemmeside eller af vores tjenester og produkter samt påvisning af svindel)

Dit samtykke (nyhedsbreve, opret konto)

Vi bruger alene din e-mailadresse som led i gennemførslen af din ordre og til gennemførelse af kundeundersøgelser. Vil du modtage andet, kræver det et særligt samtykke fra dig.

 

Hvis du opretter en ordre på fikstura.dk, vil du i nogle tilfælde modtage en e-mail med invitation til at anmelde din oplevelse eller de varer, du har købt. Dette sker ikke hvis du har frabedt dig at modtage e-mails som disse.

 

Vi bruger ikke dit telefonnummer til at kontakte dig i salgsøjemed. Du vil kun blive kontaktet telefonisk, hvis der er problemer med din ordre og/eller med besked om din levering.

 

Dine persondata vil kunne blive brugt i en politi-efterforskning, da vi anmelder svindel og bedrageri til politiet. Vi frigiver i den forbindelse konto og andre personlige oplysninger, når vi finder det nødvendigt for at følge gældende lov og for at undgå svindel og bedrageri

 

Fikstura overfører kun dine persondata til relevante transportører i forbindelse med levering. Om nødvendigt overfører Fikstura persondata til relevante leverandører. Fikstura overfører ikke, sælger ikke eller gør på anden måde dine personlige oplysninger tilgængelige for andre tredjeparter.

 

Vi opbevarer kun dine persondata i den periode, hvor det er nødvendigt og med de formål, der er beskrevet i denne Privatlivspolitik. Perioden afhænger af typen af persondata og af årsagen til, at vi oprindeligt indsamlede dine persondata. Vi gennemgår løbende den periode, vi opbevarer dine data og vurderer vores årsag til at opbevare dine persondata og det juridiske grundlag.

 

BETALING PÅ FIKSTURA.DK

Når du betaler, sker betalingen igennem en bank overførsel, som er omkostningsfrit og sikrer, at dine betalingsoplysninger er utilgængelige for uvedkommende. Læs mere om betaling.

 

COOKIES

Vi vil gerne tilbyde en brugervenlig hjemmeside med information, der er relevant for dig. Derfor anvender vi teknologier, der kan indsamle, behandle og sortere oplysninger om, hvordan vores hjemmeside bliver brugt. Dette indsamler vi ved hjælp af cookies. En cookie er en lille tekstfil, som bliver gemt på din computer. Dette betyder i praksis, at vores hjemmeside kan huske dig, når du besøger den af flere omgange, og at vi kan indhente statistik, som fortæller os, hvordan du og andre brugere anvender vores hjemmeside.

 

Vi anvender cookies fra flere forskellige udbydere, som kan give os indblik i, hvilke dele af vores hjemmeside, brugerne besøger. Se detaljeret information om udbyder, udløb og formål med de enkelte cookies.

 

Du kan når som helst ændre dit samtykke til cookies. Opdater dit samtykke her. Du kan til enhver tid slette cookies. På minecookies.org kan du finde en guide til, hvordan du sletter cookies i forskellige browser-typer. Dine cookie-indstillinger slettes automatisk efter 12 måneder.

 

En del af de oplysninger, som Fikstura indsamler, kan blive offentliggjort, men det vil være i anonymisereret form, f.eks. som oplysninger om antallet af besøgende på fikstura.dk. Information om vores kunder er en vigtig del af vores forretning, og vi sælger ikke og deler ikke informationerne med andre, medmindre du har givet os samtykke til at gøre det.

 

 

8. Erhvervssalg

 

Dette afsnit vedrører specifikke vilkår for kunder, der køber vores produkter til erhvervsmæssig brug og/eller har registreret sig som erhvervs kunde. Kravet for at registrere sig som erhvervskunde kunde er, at du har et CVRnr.

 

REKLAMATIONSRETTEN

Bemærk, at ikke alle vores produkter er fremstillet til erhvervsmæssig brug, hvor der forventeligt er hårdere slid på produkterne end ved privat brug. Benyttes produkterne til erhverv, er købet derfor som udgangspunkt ikke omfattet af reklamationsretten. Har du brug for mere specifik vejledning i, hvilke produkter vi anbefaler til erhvervsmæssig brug, kan du kontakte Fikstura.

 

RETURRET

Bemærk, at ved erhvervskøb bortfalder returretten. Det er således ikke muligt at fortryde sit køb, når det er købt i forbindelse med erhverv. Dette er gældende, så snart der er handlet som erhvervsdrivende eller på vegne af en erhvervsdrivende.  

 

BETALINGSBETINGELSER

 

Betaling foregår ved, at der fremsendes en faktura på baggrund af købet. Fakturaen indeholder en betalingsoversigt med specifikation af de enkelte køb.

 

Betaling sker som udgangspunkt ved ved ordregivning. Tilbagevendende erhvervskunder kan anmode om betalingsbetingelser med løbende måned + 15 dage. Betalingsbetingelsen vil fremgå af fakturaen.

 

KREDITVURDERING OG KREDITMAKSIMUM

Fikstura foretager en kreditvurdering af din virksomhed baseret på kreditoplysninger fra eksempelvis pengeinstitutter, kreditoplysningsbureauer og lignende.

 

Fikstura kan til enhver tid afslå kreditgivning eller ophæve en eksisterende aftale og inddrage et allerede udstedt kreditaftalet, hvis kreditværdigheden ændres. Du vil i så fald fortsat kunne handle som erhvervskunde, dog kun ved kontantbetaling.

 

RYKNING OG INKASSO

Hvis en regning ikke betales senest på den anførte forfaldsdato, sender Fikstura i første omgang en betalingspåmindelse. Ved overskridelse af denne påmindelse sendes en ny faktura incl. rykkergebyr og morarenter, som fastsættes i henhold til den til enhver tid gældende bestemmelse i Renteloven.

 

Efter eventuelt endt rykkerforløb ved manglende betaling overgår sagen herefter til Fiksturas samarbejdspartner i forhold til inkassoinddrivelse.

 

ERSTATNINGSANSVAR

Fikstura er i intet tilfælde ansvarlig for tabt avance, driftstab eller andre indirekte tab.

 

VILKÅRSÆNDRINGER

Vi forbeholder os ret til at ændre vilkår med 2 måneders varsel. Ved væsentlige ændringer, som eks. ændringer i en eksisterende rabatordning, vil det blive varslet pr. mail og på vores hjemmeside, hvorefter ændringen vil træde i kraft efter 2 måneder.

 

 

KONTAKTOPLYSNINGER

Du er forpligtet til at vedligeholde dine kontaktoplysninger på fikstura.dk, dette bør foretages ved ændringer i e-mail, virksomhedsadresse eller ved skift af virksomhedstelefonnummer. Formålet hermed er, at vi kan levere de købte produkter/ydelser til dig, sende dig regninger, holde dig orienteret og modtage betaling fra dig.

bottom of page